Translate

2013. február 7., csütörtök

Rinya és a tiltott zóna 1.

Üdv, lelkes Olvasó! 

Engedd meg, hogy az „1foto -1video-1story” irodalmi blog bemutassa legújabb írását! Remélem, hogy ezen a héten is vagy egy kis mosolyt csalok az arcodra, vagy szórakoztat az elbeszélés, vagy elgondolkodsz az olvasottakon, vagy érdekesnek találod a leírásomat.


Kellemes időtöltést kívánok e sorok, fotók, videók között!

 

Rinya és a tiltott zóna 1.

 

  Rinya - Egy kutyus naplója (15.)




Míg kicsik voltunk a Gazdi bizonyos területeket elzárt előlünk. Így utólag ez érthető, hisz óvni akart bennünket, nehogy megsérüljünk.


Liliom néni szerint az ok valóban a védelem volt. Csak nem bennünket védtek, hanem a lakás állagát óvták éppen tőlünk.





-         -  Rinya, kis idióták voltatok, akik mindent összerágtatok. Össze-vissza csurgattatok padlót, bútort, hogy a darabáruról ne is beszéljünk, amit kinyomtatok magatokból. Szükséges volt korlátozni a területet, amit állandóan takarítani kellett.
 
-          -  Lili néne! – Így szólítottam, mert tudtam, hogy utálja. – Mi még kicsik vagyunk. A kutyusokra meg még nem terveztek pelenkát. Talán a farkincánk az oka…   

Liliom néni szeme szikrát szórt. A torkomnak ugrott volna, de Anya megakadályozta.

-          -  A Gazdi igen is féltett benneteket. – mondta - Halálra vált, mikor kiszöktél, és rágni kezdted a kábelt a tv mögött. Agyonvághatott volna az áram.


Liliom nénikémet nem számítva senki nem hagyta volna, hogy bántson engem az az Áram. Bárki is legyen az. Úgyhogy, mikor másodjára is felkeltette az érdeklődésemet a kígyózó kábel, s rávetettem magam, azért arra figyeltem, hogy a Gazdi ott legyen, és ne hagyja, hogy megverjen az a bizonyos Áram.

Nem akartam hinni a fülemnek, akkorát visított a Gazdi.

-          -  Rinyaaaa! Teljesen elment az eszed? 

A NagyKék is utánam kapott rögtön. A farkamnál fogva visszahúzott. Ordított:

-         -   Ki akarsz purcanni?!

Tényleg megijedtem, s lekuporodtam. 

-       -  Hát, nem védenétek meg az Áramtól? - Vinnyogtam keservesen… Feszegettem a határokat. S úgy tűnik el is értem…


Aztán a NagyKék vett ölbe, hogy kiengeszteljen a farkincám rángatása miatt:

-          -  Rinyuska, nem szabad rágni a kábeleket, mert ha megsérül a műanyag szigetelés, akkor a kábelben folyó áram a testeden megy át, s a szíved megállítja. – Hatásszünetet tartott. - És akkor véged… 


A Gazdi az égre emelte a szemét. 

-        -   No, van is értelme fizika órát tartani egy kiskutyának! Inkább a tv kábelét kötözd fel, hogy ne férjen hozzá, kérlek!

A Gazdi viselkedése is felfoghatatlan. Néha azt hiszi, hogy hülye vagyok. Pedig én értem, amit mondanak, csak épp akkor fogadok szót, amikor a kedvem tartja. Tudjátok, túl sok a szabály…


Most lett világos, némely szabály engem véd valóban… Ezeket be kell tartanom... Ami meg a bútort védené, azokat a szabályokat tartsa be a bútor!





Ha elolvastad az írásom,
Egyáltalán nem bánom,
Ha írsz róla néhány szót,
S elmondod, hogy mit gondolsz.

Remélem, ellátogatsz ide újra!
S nem kell a fejem ereszteni a búnak!
Ne távozz haragosan!
Viszlát itt! Hamarosan!




Nincsenek megjegyzések: