Translate

2013. január 8., kedd

Rinya első szilvesztere 2.

Üdv, lelkes Olvasó! 

Engedd meg, hogy az „1foto -1video-1story” irodalmi blog bemutassa legújabb írását! Remélem, hogy ezen a héten is vagy egy kis mosolyt csalok az arcodra, vagy szórakoztat az elbeszélés, vagy elgondolkodsz az olvasottakon, vagy érdekesnek találod a leírásomat.


Kellemes időtöltést kívánok e sorok, fotók, videók között!

 

Rinya első szilvesztere 2.

 

 

  Rinya - Egy kutyus naplója (13.)





Hát megtudtam, mit hozott Szilveszter…  Sokat aludtam délután. Pont azért, hogy éjjel meglessem őt. Sötét volt már, mikor elkezdődött… Hatalmas durrogások követték egymást a házon kívül. Én és a tesóim is halálra váltunk. Nénéim nem izgatták magukat. Anya közénk feküdt egy kis nyugi szopizásra. Nem sokat segített, mert a rémületünk nem hagyott alább. Minden egyes durranás után beljebb bújtunk a vacokban. Végül egymás hegyén-hátán tornyosultunk. 






Később a durranásokat fényjelenségek is kisérték. Azokat az ablakon keresztül láttam. Gazdi azt mondta, hogy szép a tűzijáték, s éjfélkor jön majd az igazi. Szerintem, meg nem szép a tűzzel játszani. Főleg, hogy a kiskutyák frászt kapnak tőle. És mi az, hogy éjfélkor jön az igazi? Akkor ez a mostani hamis volt?! 


Aztán megint elalhattam, s arra ébredtem, hogy hatalmas durranást hallottam a házon belülről, s láttam elrepülni a fejem felett valamit. A valami egy üvegből szállt ki, melyet a NagyKék tartott a kezében.  


-           - Boldog új évet! – mondta mosolyogva, mikor megölelte a Gazdit.
-            -  Elmúlt éjfél, elmúlt Szilveszter. Boldog új évet neked is, drágám!


Koccintottak. S elindult ismét a házon kívül is a hangzavar. Ezt nem akartam elhinni. Puffanások, pukkanások, durrogások, süvítő, fütyülő hangok kíséretében kék, piros, lila fények jelentek meg az ablak előtt. Ez volt az igazi tűzijáték.  Sokkal tovább tartott, mint a késő délutáni. Ébren maradtam, a tesóimnál  jóval tovább. S a következő megállapításokat tettem...


Szóval: 

  •  Az igazi tűzijáték és a hamis közt a hangzavar hosszúsága volt a különbség. 
  •  Szilveszter ezt hozza magával.
  •  Az embereknek ez tetszik, a kutyusok többsége utálja.
  • Szilveszter állítólag hozott új esztendőt is. S ezt ünneplik az emberek. Én azonban nem találkoztam vele. Lehet, elaludtam megint? Másnap olyan volt, mint a többi, amit eddig megéltem. Semmi változást nem tapasztaltam. Szilveszter nem hozott semmit az éjjel, de nem is tüntetett el semmit, mint a Mikulás a fa alatti csomagokkal tette Karácsonykor.




Ha elolvastad az írásom,
Egyáltalán nem bánom,
Ha írsz róla néhány szót,
S elmondod, hogy mit gondolsz.

Remélem, ellátogatsz ide újra!
S nem kell a fejem ereszteni a búnak!
Ne távozz haragosan!
Viszlát itt! Hamarosan!



Nincsenek megjegyzések: